

El artículo busca reflexionar sobre el desafío de la globalización en la profesión del redactor publicitario y cómo las redes sociales han ayudado a maximizar la complejidad del siglo XXI. Con el avance de la tecnología y los medios para el acceso a los distintos productos las redes sociales ocupan un lugar importante para el posicionamiento de los objetos de consumo. Marion Boyars Publishers: London, 2000.El siglo XXI y la globalización a la que el mundo ha sido arrastrado, escenifica una sociedad que no puede existir sin las redes sociales, y que a través de ésta se ve enfrentada a una serie de complejidades, entre ellas la publicidad como elemento vital para la transferencia de valor y productos. Decoding Advertisements: Ideology and Meaning in Advertising. Information on the advertising world in Argentina, Bolivia, Brazil, Chile, Mexico, Peru and Venezuela. Estado de la publicidad y el corporate en España y Lationamérica. Chapter 15 talks about how advertisement in Spanish is culturally the same and how Argentine and Spanish ad-men work in both countries indistintly. This British journalist analyzes international advertising, including interviews with prominent advertisement figures such as David Ogilvy or Bill Bernbach.

El universo publicitario: Una Historia global de la publicidad.

Madrid: Cuadernos para el Diálogo, EDICUSA, 1970.ĭetailed but a bit outdated account of consumer society in Spain. Publicidad y sociedad de consumo en España. New York: Abrahams, 1990.Įncyclopedia of the print advertising image. Advertising in America: The First 200 Years. The book makes reference to almost all fields in advertisement. Great resource to learn about advertisement and its influence.įurones, Miguel ¡ngel. Barcelona: Ediciones Internacionales Universitarias, Eiunsa, 1988.
#Redactor publicitario professional#
Madrid: ESIC Editorial, 2008.Ībout the best experiences and best professional practices in communication.įerrer Roselló, Clemente.
#Redactor publicitario manual#
"❼reativo sobre qué?." In Manual del redactor publicitario: ¿Reglas, normas, técnicas? ¡Rómpelas! Madrid: ESIC Editorial, 2006.Įxamines the key elements to write successful advertisements.Ĭervera Fantoni, ¡ngel Luis.

Deep and meaningful explanation of the elements that intermix in advertisement.Ĭastellblanque, Mariano. Madrid: Editorial Celeste, 1994.Įxcellent book. Buenos Aires: Atlántida, 1998.īook with more than 1200 ads from 1898 to 2006, texts and images in Argentina.Ĭaro, Antonio. El siglo de la publicidad, 1898-1998: Historias De La Publicidad Gráfica Argentina. Good to show students as a "hook".īorrini, Alberto. New York: Dell, 1979.Īmerican advertisements collected from a family magazine showing hundreds of years of everyday life America. Wright, Edsels, Luckies, & Frigidaires: Advertising the American Way.
